Zondag en maandag in Memphis Tennessee

11 september 2018 - Memphis, Tennessee, Verenigde Staten

nadat we zaterdag in Memphis gearriveerd zijn even de plannen voor de zondag gemaakt. We hadden gehoord dat er een geweldige kerkdienst wordt gegeven bij de gospelkerk half uurtje rijden hiervandaan .Het regende pijpenstelen zondagmorgen dus wij in de auto naar de kerk. Het was een ware belevenis. Zoals gewoon hier in de US werden we hartelijk begroet. De zuidelijke vriendelijkheid wordt door ons erg gewaardeerd . Het begon met een geweldige band met gospelsingers. Wat een stemmen zeg , kan de voice nog jaloers op zijn 😜. Het was een hele vriendelijke en warme dienst afgewisseld met een gesproken woord van Bisshop A.L.Green en geweldige gospel.

Hierdoor realiseerde ik me ineens dat de Amerikanen anders dan wij nog de vrijheid hebben om te staan voor hun normen en waarden. Ik weet dat dit niet eigenlijk niet hoort in dit reisverslag maar moet me toch even van het hart. Je kunt hier gewoon nog zeggen dat je Cristen bent zonder dat je moet rennen voor je leven. Iets wat bij ons eigenlijk bijna niet meer kan. Onze Nederlandse normen en waarden zijn al jaren geleden verkwanseld. Waarschijnlijk voelde US daarom als een thuiskomst als we hier weer zijn. Filmpje en foto,s worden op het blog gezet.Verder zondag niet veel gedaan dus op naar de maandag.

Na het ontbijt in de auto naar Graceland.Het was werkelijk indrukwekkend en prachtig onderhouden. Eigenlijk kun je er weinig over schrijven, je moet het gewoon gezien hebben. Ik maak een apart mapje met de foto’s van Graceland. Een paar kleine souveniertjes gekocht en de vingerhoedjes voor Tiny en Wil. We zijn hier eigenlijk de hele dag geweest dus verder weinig gedaan. Nou ja, weinig, hele dag rondgelopen op het landgoed ,dus eigenlijk best veel gedaan 🤗🤗.

Ik tik dit verhaal nu tussen het doen van de was door. Het is vandaag 9/11 dus een bijzondere dag voor de Amerikanen. Straks gaan we even downtown kijken want er moet een mooi stukje zijn in de artistieke wijk.

Dit was het voor nu. Volgende update zal zijn vanuit Nashville daar vertrekken we. Orgrn naartoe.
Groetjes weer van ons.💋💋

1. Wil:
    12 september 2018
    Helemaal top de vingerhoedjes.....zo leuk!