De reis vanaf Schiphol en de eerste dag in New Orleans

3 september 2018 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

Dag 1 zaterdag zijn we volgens schema vertrokken vanaf Schiphol 👍om kwart over negen . Na 8 uur vliegen aangekomen in NewYork alwaar wij redelijk snell door immigration waren en de koffers moesten ophalen, weer inchecken en weer door de douane. Dat ging ook voorspoedig dus tot zo ver al good. Toen 3 uur wachten op de vlucht naar NoLa helaas zonder in staat gesteld te zijn om even te roken. Minpuntje dus. Maar niet getreurd. Na weer ruim 3 uur vliegen aangekomen in NoLa. Koffers opgehaald en ja hoor we waren vrij. Snel sigaretje gerookt en de auto opgehaald. Papieren ingevuld en doe maar een autootje. Heel groot😜. Naar het Residence Inn by Marriott gereden en ingecheckt bij Shay. Dit is de aardige dame aan de receptie waar ik niet zo vriendelijk tegen ben geweestdie avond ( het was inmiddels Nederlandse tijd ruim na middernacht). Ik heb het goed gemaakt trouwens maar daar straks meer over. Na een hapje te hebben gegeten was het voor ons inmiddels vier uur in de ochtend dus even geslapen. Om 7 uur US time opgestaan en ontbeten. Goed ontbijt veel keus.

Onze eerste dag in Nola besluiten we gelijk richting Baton Rouge te rijden naar het plaatsje Conzalezwaar een hele grote outlet zit. Hier hebben wij de hele dag geshopt. Carmen en ik hebben nu een echte Michael kors tas 🤗🤗. Eind van de middag doorgereden naar Baton Rouge. Deze stad is zo genoemd toen hij gesticht werd door de Frans talige Canadezen die in begin 1700 verdreven werden uit Canada. Zij zochten een nieuwe plek om te wonen en hadden een rode stok ergens in de grond gestoken als herkenningspunt voor iedereen die daar naar toe kwam. Zo hebben ze de stad Baton Rouge gesticht ( Baton is stok en Rouge is rood dus rode stok). De stad heeft. Of heel veel Franstalige inwoners en ook de straatnamen zijn voornamelijk Frans . Dit is de hedendaagse hoofdstad van de staat Louisiana .

In Baton Rouge lekker gegeten bij ons favoriete restaurant Applebees de enige die in deze staat zit trouwens. Daarna nog wat drank gekocht bij de supermarkt en toen terug. Aar het hotel alwaar wij eerst alle gekochte spullen uit de auto hebben geladen en vervolgens de auto afgegeven voor de Valet Parking. Ik weet dit klinkt decadent maar er is hier geen parkeerplaats dus moet je valet nemen voor de lieve prijs van 38 dollar ex tax per dag 😂😂. Daarna een giftcard van de Starbucks aan Shay gegeven omdat ik zoals ik al schreef. Iet zo vriendelijk was geweest . Na alle aankopen in de kamer te hebben gezet met de drank weer naar buiten lekker op het terras. Carmen en ik zijn rond half 11 naar de kamer getaande mannen kwamen rond 2 uur tamelijk aangeschoten naar boven. In ijdels is het weer ochtend en zit ik. Lekker aan een bakkie en gaan we zo ontbijten. Daarna is het plan om vandaag te voet het French Kwarter en de omgeveving te verkennen. Het is labour day vandaag dus alle overheidsinstellingen zijn gesloten. Gelukkig zijn de winkels wel open dus kunnen we rustig nog een beetje shoppen. Morgen meer over deze dag. Ik zeg laters.

1. Willem Rosbergen:
    3 september 2018
    Mooi verslag Dees. Heb veel plezier daar. Tot een volgend verslag.
  2. Donovan:
    Veel Plezier Desiree❤
  3. Monique:
    3 september 2018
    Leuk om jullie zo te volgen😀, heel veel plezier.😘Xxx